Werkgroep marketing

Welke gasten komen naar Noordwest Friesland?  Doen ze dat vanwege de regio, of misschien wel vanwege het gastheerschap? Of: de attracties? En over welk type gast hebben we het? Het doel is om een verbindend verhaal te vinden en dit te gebruiken naar elkaar, voor nieuwe allianties en de uiteindelijk: de gast.

Bijeenkomsten

19 december 2016 – Sint Jacobiparochie

Dit is de agenda van de bijeenkomst in de Jacobshoeve in Sint Jacobiparochie.
Agenda 19 december 2016-vierde-bijeenkomst

15 november 2016 – Harlingen

We bespraken een communicatieconcept, dat nu verder uitgewerkt wordt en getest.

25 oktober 2016 – Lutje Lollum

Belangrijke punten:
* We zagen dat er twee belangrijke doelgroepen zijn
– De Friezen/ lokale bevolking
– Een groep rechtsbovenin het Motivactionmodel (Kosmopolieten/ Postmaterialisten). Die overeenkomt met Ingetogen Aqua/ Rustig Groen in RECRON.

motivation-noordwest-friesland-8-doelgroepen

11 oktober 2016 – Deinum

Belangrijke punten:
* We hebben een puur, (opr) echt en onontdekt gebied in Friesland
* We hebben een opdracht om de eigen bevolking ook te bereiken (ambassadeurschap)
* Het karakter van een Fries is nauw verbonden met de grondsoort waarop hij leeft
* Friezen zijn van oudsher verhalenvertellers
* We hebben een zeer onterecht imago als ‘nors, stug en niet gastvrij’
* We gaan het gebied niet verkopen als ‘Noordwest Friesland’ vanwege de windrichting in de naam
* We zetten in op verhalen en beleving (waarom) en niet alleen op de attracties (hoe)
* Noordwest Friesland is een schitterend en uniek deel van Nederland!

Lees hier het verslag: 2016-10-11-verslag-aftrap-bijeenkomst-deinum